هواکش گلخانه

هواکش گلخانه شاید بهترین و عالی ترین وسیله ای است که هر گلخانه به آن نیاز دارد. بدون تهویه مناسب ، گلخانه ها و گیاهان در معرض مشکلات زیادی قرار می گیرند. به همین دلیل است که یک گلخانه به هواکش گلخانه نیاز دارد تا به 4 هدف اصلی خود برسد. تهویه عبارت است از ورود عمدی هوا در فضای باز به یک فضا دیگر، تهویه عمدتاً برای کنترل کیفیت هوای داخلی با رقیق کردن و جابجایی آلاینده های داخلی استفاده می شود. همچنین می توان برای کنترل دمای محیط ، رطوبت و حرکت هوا از وسیله هایی مانند هواکش گلخانه استفاده کرد تا تهویه مناسب را در سراسر گلخانه ایجاد کرد.

اول از همه هواکش گلخانه به تنظیم دما کمک می کند. همچنین این اطمینان را به شما می دهد که گیاهان از هوایی تازه برای فتوسنتز استفاده می کنند. علاوه بر این ، تهویه مناسب از آلودگی آفات جلوگیری می کند و گرده افشانی را در گلخانه بیشتر می کند. اگر دارای گلخانه در هر منطقه آب و هوایی هستید ، انتخاب فن تهویه گلخانه باعث می شود گلخانه دارای هوای مناسبی برای رشد گل و گیاه شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاربرد 1: هواکش گلخانه ، تنظیم درجه حرارت

هر گلخانه ای با وجود هوای سرد می تواند دچار گرما زیادی شود زیرا آنها دارای یک محیط بسته هستند. حتی برخی از گیاهان و گل ها از گرما پژمرده می شوند، بسیاری از گیاهان نسبت به گرما بسیار حساس هستند و از بین می روند ، رشد آنها متوقف می شود. قرار دادن هواکش گلخانه در سرتاسر گلخانه به حفظ یکنواخت تر دما کمک می کند و باعث می شود که بخشی از این گرما به طور طبیعی فرار کند. گرما یک نگرانی به خصوص در گلخانه ها محسوب می شود ، از فن گلخانه برای اینکه هوای تازه را وارد و هوای گرم را خارج کنید استفاده کنید.

کاربرد 2: هواکش گلخانه و فتوسنتز گیاهان

هر گیاهی برای اینکه فتوسنتز کند نیاز دارد که از دی اکسید کربن استفاده کند، گلخانه ای که جریان هوا بیرونی و درونی آن مطلوب نباشد، گیاهان و گل ها نیز دی اکسید کربن مورد نیاز خود را برای تولید قندهایی که از آنها به عنوان غذا استفاده می کنند نخواهند داشت. گلخانه شما به فن تهویه گلخانه نیاز دارد تا بتواند هوای تازه را به داخل حرکت دهد ، اما شما همچنین باید نوعی از فن گردشی داشته باشید تا هوا در کل گلخانه حرکت کند تا به تمام گیاهان شما برسد.

کاربرد3: جلوگیری از آفات با هواکش گلخانه

بسیاری از مردم درک نمی کنند که چگونه تهویه بر روی آفات درون گلخانه ها تأثیر می گذارد. تهویه نامناسب نه تنها باعث مریض شدن گیاهان و قربانی شدن آنها می شود ، بلکه بسیاری از مشکلات نیز در صورت نداشتن گردش مناسب هوا ، برای هر گلخانه ای رخ می دهد. در حقیقت ، با قرار دادن فن هایی مانند دمنده ها در نزدیکی گیاهانی که دارای آفاتی همچون مگس سفید هستند ، می توانید این جمعیت مزاحم را به طور کلی از گلخانه بیرون کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاربرد 4: گرده افشانی بیشتر با هواکش گلخانه

در طبیعت ، باد به شکل معمول گرده افشانی را انجام می دهد. از آنجا که درون گلخانه ها بادی نمی وزد ، مهم است که این نوع باد را با استفاده از فن های گلخانه ای ایجاد کنید. حرکت هوا به آرامی گیاهان را می لرزاند و باعث می شود گرده افشانی شروع شود. این امر به ویژه در مورد گیاهان مانند گوجه فرنگی ، که خودشان گرده افشانی می شوند ، اهمیت دارد.

به گیاهان خود نگاهی بیاندازید و اگر هنوز در بین آنها گل ها و گیاهانی وجود دارد که هیچ ثمری نمی دهند پس قطعا گلخانه نیاز به این دارد که هوای درونش را افزایش دهید. فشار ملایمی که روی گیاهان ایجاد می شود ، ناشی از جریان هوا ، گیاهان را ترغیب به تولید ساقه ها و سیستم های ریشه ای محکم تر گرده افشانی بیشتر می کند.

یک هواکش گلخانه خوب:

یک فن تهویه گلخانه به طور کلی دارای ویژگی هایی است که نشان می دهد این نوع هواکش گلخانه به درستی می تواند عمل کند، از جمله می توان به سیستم هایی اشاره کرد که فشار را به صورت مثبت و منفی و یا به شکل خنثی اعمال می کنند، فشار منفی قطعا هوا را از گلخانه خارج می کند و هوای مثبت توسط ورودی هایی که در هر گلخانه ای طراحی شده است وارد می شود، سیستم خنثی در حقیقت سبب می شود که هر دو فشار از نوع مثبت و منفی با همدیگر عمل کنند و به شکلی عمل می کند که ورودی و خروجی هوا همزمان انجام می شود.

یک سیستم هواکش خوب باید به درستی دمای هوا هر گلخانه را تنظیم کند، بتواند سطح رطوبت را کاملا تنظیم کرده و باعث متراکم شدن رطوبت بر روی هر سطح شود، دمای هوا را به شکل کاملا مساوی و یکنواخت در همه نقاط گلخانه وارد کند، بر روی غلظت گاز و مخصوصا گازهای اشتعال زا اثرگذاری مثبتی داشته باشد، گرد و غباری که بر روی گیاهان می نشیند را از بین ببرد زیرا این نوع گرد و غبارها باعث بیماری های زیادی برای گل و گیاه می شود، در کل می توان گفت یک هواکش گلخانه مطلوب باید بتواند به رشد گیاه کمک کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هواکش گلخانه را در چه قسمتی از گلخانه قرار دهیم:

به شکل معمول وقتی باد می وزد باعث می شود ظرفیت تهویه نیز پایین بیاید بنابراین بهتر است که فن های تهویه یا همان هواکش گلخانه را با سرعت بسیار پایین کمی دور از ساختمان قرار دهید، اگزاستی که برای فن است و هم چنین شاترهایی که نقش ورودی هوا را دارند همزمان با همدیگر کار کرده و باعث می شوند که هوا را از ساختمان خارج کنند، به شکل معمول اگزاست ها در یک طرف و شاتر ها در طرفی دیگر از ساختمان قرار می گیرند، و این نوع قرار دادن باعث می شود که هوای ورودی و خروجی با همدیگر حرکت کرده و جریان هوای تازه و خنک وارد ساختمان گلخانه شود، معمولا دما را در حالتی از مینیمم قرار دهید.هر گلخانه نیاز ضروری به یک فن گلخانه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button